close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כיצד נבחר את המדביר הנכון

מערכת שורשח שבט, תשפא21/01/2021

המשרד להגנת הסביבה אף מציב קריטריונים ברורים לביצוע פעולת הדברה. אם עד היום הייתם בטוחים ש"מזיק" מסוים נחשב ל"מזיק". הרי שיש מצב שהנהלים השתנו ואותו בעל חיים אינו מוגדר כ"מזיק"

תגיות:
צילום: pexels
יחד נמנע את האסון הבא...
22.1.2014. זה התחיל בהודעה לקונית אך מעוררת חשש "מספר ילדים בני משפחה אחת הורעלו כתוצאה מחומר הדברה שהונח בביתם". השמועות החלו להתפשט ולאחר זמן קצר התבררה הטרגדיה. 2 בנות משפחת גרוס המתגוררת בירושלים נספו עקב חומר הדברה שהונח בצורה שאינה מבוקרת בביתם. מזעזע לחשוב, שעם מעט הסברה, מודעות ועיניים פקוחות, יכולנו למנוע אסון.

השוק מוצף...
בתים רבים נזקקים לשירותיהם של מדבירים כאלה או אחרים. השוק מוצף ולעיתים ניתן להתבלבל מרוב ההיצע. הדברת
צילום: pexels
פרעושים
, הדברת תיקנים, הדברת זוחלים, הדברת מכרסמים, מה לא..?! העיקר תתקשר ויבואו לתת לך הצעת מחיר.

מה עושים?
צוות "מיכאל ובוריס הדברות" מציעים את ניסיונם רב השנים ומסבירים לנו כיצד לבחור את המדביר הנכון. "בעבר, היו מתקיימים פרויקטים להדברת אזורים על ידי חברות מאושרות. אך בפועל מי שביצע בשטח את העבודה, היו עוזרי הדברה ללא רישיון וללא הכשרה מתאימה. כיום, רק מי שביצע באופן אישי הכשרה מתאימה ועבר מבחנים קפדניים, יכול לבצע הדברה בשטח."

בירוקרטיה קפדנית...
כל מדביר מחויב לעדכן את פרטיו האישיים, כתובת המגורים שלו ומספרי טלפון לחברה להגנת הסביבה ובצירוף תעודת זהות. הדבר נועד על מנת לבצע מעקב ופיקוח מוקפד על עבודת המדבירים. בחרו את המדביר רק לאחר שהציג לכם אישור תקף של המשרד להגנת הסביבה.

האם בכלל אתם מדבירים את ה"מזיק" הנכון?!
המשרד להגנת הסביבה אף מציב קריטריונים ברורים לביצוע פעולת הדברה. אם עד היום הייתם בטוחים ש"מזיק" מסוים נחשב ל"מזיק". הרי שיש מצב שהנהלים השתנו ואותו בעל חיים אינו מוגדר כ"מזיק" כל עוד הוא נוכח בסביבה מסוימת (חקלאית, פתוחה, סגורה וכד').

אישור חריג לביצוע הדברה?
בהתחשב בעובדה זו, על המדביר מוטלת חובה להודיע על סוגי המזיקים שהוא מתכוון להדביר במידה ואינם מוגדרים כ"מזיקים" ולקבל אישור חריג על כך. אין כאן מטרה לקצר את ידי המדבירים אלא לשפר ולייעל את מקצוענותם, ולמנוע פגיעה במשאבי טבע הנצרכים לחיינו היומיומיים.

תיעוד מוקפד...
על פי חוק, כלל המדבירים מחויבים לתעד את פעילות ההדברה מכל היבט רלוונטי. טרם ביצוע ההדברה, במהלך ביצוע ההדברה ולאחר ביצוע ההדברה. העתק מהתיעוד יועבר למזמין השירות וחובתו של המדביר לשמור את התיעוד ביומן מיוחד שהוגדר לכך.

מה כבר יש לתעד?!
תתפלאו, אבל עבודת ההדברה מצריכה תיעוד מפורט הכולל בין היתר, פרטים אישיים ומספר רישיון. פרטי המזמין, פרטי המבצע, תאריך ושעה. וזה לא הכל... פעולות מניעה וטיפול שנבחנו על ידי המדביר או הומלצו למבקשי השירות. רמת הנגיעות של המזיקים במקום, סוג המזיקים והאם בוצעו פעולות אחרות למניעת ההדברה. סוג חומר ההדברה ושמו המסחרי.

אזהרות, אזהרות ואזהרות!
החלטתם כבר על מדביר, הקשיבו לו ברצינות ושמעו את כל האזהרות שהוא יציק בפניכם. המדביר מחויב להציג את כלל הסיכונים שפעולת ההדברה מציבה (אחרי הכל מדובר ברעל...). אל תזוזו ממה שהוא יאמר לכם ויידעו את כלל השכנים או הדיירים במסקנות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה